ELEKTRINĖS LF-30 KONCEPCIJOS PREMJERA
Lexus pristato ateities elektrifikacijos viziją su pasauline LF-30 elektrifikuotos koncepcijos premjera
Naujasis elektrifikuotas LF-30 konceptas perteikia Lexus elektrifikacijos viziją
Futuristinis eksterjeras padeda įsivaizduoti elektrifikuotas Lexus transporto priemones iki 2030-ųjų
Lexus priėmė iššūkį vizualiai perteikti unikalios energijos tėkmę, kuri gali būti atspindėta tik tokiame automobilyje kaip elektrifikuotas LF-30, kuris varomas ratuose esančiais varikliais. Sukurta automobilio forma vizualiai išreiškia energijos tėkmę: kėbulo ir ratų sinergija perteikia energiją, keliaujančią salono ir vairuotojo link bei persikeliančią ant kelio.
Pasinaudojusi transporto priemonės be kapoto forma, kuri būdinga pilnai elektrifikuotiems automobiliams, Lexus toliau plėtoja garsiųjų verpsto formos grotelių dizainą, kuris ir turėjo įtakos visos transporto priemonės architektūrai. Lango stiklai, besitęsiantys nuo priekinės iki galinės automobilio dalies, masyvios arkos ir sparno formos priekiniai žibintai susijungia į Lexus įkoninį verpstės formos kontūrą. Elegantiškas priekinės kėbulo dalies dizainas transformuojasi į linijinį ir aštrų dizainą galinėje automobilio dalyje. Priekiniai sparno formos ir galiniai aštrių linijų žibintai bei šoninės oro įleidimo angos užtikrina ne tik puikią aerodinamiką ir aušinimo našumą, bet ir sujungia stilių su funkcija.
Lengvai reguliuojamas šoninių langų tamsumas suteikia keleiviams galimybę matyti aplinką plačiu diapazonu ir suteikia privatumo nakties metu ar kitose situacijose. Aukštas funkcionalumo ir stiliaus siekis atsispindi LF-30 modelyje: priekinės automobilio dalies spalva ir liuminescenciniai raštai padeda atskirti įprastą ir autonominį transporto priemonės naudojimo režimą. Išorinė Voltaic Sky spalva padengta specialia metalo dalelių kompozito danga, kuri suteikia išskirtinės kokybės ir mėlynai žalią atspalvį.
TAZUNA
Automobilio salonas buvo suprojektuotas remiantis nauja Lexus į žmogų orientuota filosofija Tazuna. Įkvėpti galimybės vienų vadelių pagalba pasiekti abipusio supratimo tarp jojiko ir žirgo, Lexus vairo jungikliai ir projekcinis ekranas perkelti į kitą funkcionalumo lygį: sukurta vairuotojui patogi erdvė, kuri leidžia jam sukoncentruoti dėmesį į vairavimą ir, nepakeičiant regos lauko, naudotis kitomis funkcijomis, tokiomis kaip navigacija, garso sistema ar kitu vairavimo režimu. Tazuna filosofijos pagrindais sukurtas salonas, turintis naujos kartos naudotojo sąsają, tokią kaip valdymas gestais, ir patobulintas transporto priemonės informacijos pateikimas, pasitelkiant išplėstinės realybės technologijas. LF-30 interjeras suteikia komfortą ne tik vairuotojui, bet ir keleiviams.
Priekinės keleivių sėdynės primena orlaivių pirmos klasės keleivių sėdynes ir suteikia atvirumo jausmą. Visi jungikliai ir kiti valdymo prietaisai iš keleivio vietos pasiekiami ranka arba valdomi mostais dideliame ekrane, tai interjerui suteikia papildomo komforto.
Galinėms sėdynėms naudojama atmintį turinti medžiaga, pristaikanti prie keleivio formų, turi perspėjimo funkciją ir palaiko keletą skirtingų režimų, tokių kaip sėdėjimas atsilošus ar atsipalaidavus. Mark Levinson® garso sistema sukuria naujos kartos klausymosi aplinką, kurioje minutinis garsiakalbių valdymas sukuria idealias akustines erdves maloniai klausytis muzikos ne tik vairuotojui, bet ir keleiviams. Galvos atramoje įmontuoti garsiakalbiai gali ne tik sukurti optimalią garso aplinką, bet ir atlikti garso slopinimo funkciją.
Stiklinis stogas virš galinių automobilio sėdynių turi balsu ir gestais valdomą SkyGate lango ekraną, kuris gali perteikti įvairią informaciją, naudoti išplėstinę realybę, pavyzdžiui, vaizduoti žvaigždėtą dangų, rodyti mėgstamus vartotojo video ar netgi navigaciją.
Be išskirtinio dizaino, interjeras perteikia naujos kartos prabangos kryptį – aplinkos taršos sumažinimui naudojamos tvarios medžiagos. Grindims ir vairui naudojama japoniška mediena, apdorota tradicinių būdu yakisugi, o iš perdirbto metalo pagamintas pluoštas naudojamas plisuotų dureli,ų apdailai. Šie sprendimai apibūdina Lexus išskirtinumą ir novatorišką dvasią.
Siekiant padaryti esminį šuolį transporto priemonių valdymo savybėse ir suteikti vairuotojui malonios patirties, LF-30 modelyje naudojama ne tik pažangios kelio laikysenos kontrolė, bet ir daugybė kitų naujausių technologijų. Kiekviename iš keturių ratų integruotas elektrinis variklis, naudojantis mažas akumuliatoriaus sąnaudas, leidžia geriau suvaldyti inerciją ir padidina vairavimo našumą. Pritaikytos autonominio vairavimo ir dronų technologijos žvelgia į 2030-uosius metus ir kuria naują vertę, kurią gali pasiūlyti transporto priemonės.
Pažangi Lexus kelio laikysenos kontrolės technologija reguliuoja variklio galią, gaunamą iš elektrinių variklių tam, kad transporto priemonės laikysena atitiktų žmogaus pojūčius. Visiškai nepriklausomas priekinių ir galinių ratų galios valdymas leidžia tinkamai valdyti priekinius, galinius ir visus keturis ratus, atsižvelgiant į vairavimo situaciją. Kompaktiški ir lengvi galios agregatai sukuria malonaus vairavimo pojūtį nepriklausomai nuo kelio dangos ar važiavimo sąlygų.
Pažangi Lexus kelio laikysenos kontrolės technologija laikoma viena svarbiausių dalių Lexus elektrifikacijos vizijoje ir bus pritaikoma visame elektrifikuotų automobilių asortimente.
Atsisakius mechaninio sujungimo, buvo įrengta „Steer-by-Wire“ sistema, kuri padeda geriau valdyti posūkius, atsižvelgiant į važiavimo sąlygas, bei vairuotojui pajausti jo ketinimus atitinkantį vairavimą. Įjungus autonominio vairavimo režimą, vairo valdiklio pozicija gali būti keičiama, taip sukuriant daugiau erdvės vairuotojui.
Kaip naujos kartos elektrinis automobilis su įkraunama baterija, LF-30 naudoja bevielio įkrovimo technologiją, kuri palengvina kasdienį įkrovimą. Dirbtiniu intelektu pagrįstas energijos valdymas padeda optimaliai paskirstyti energiją tiek transporto priemonėje, tiek namuose bei įkrovimo valdymą, suderintą su vartotojo dienos grafiku.
Dirbtinio intelekto technologija atpažįsta keleivių balsus, naudoja ir saugoja asmeninę informaciją, gali asistuoti kelionės metu. Ši technologija palengvina salono elementų valdymą: oro temperatūros ir garso reguliavimą, navigacijos maršrutų ir tikslo taškų nustatymą, netgi teikia detalią informaciją bei pasiūlymus apie vietą atvykus į ją. Taip pat supranta vairuotojo pageidavimus ir padeda realiu laiku valdyti pakabos ir pavarų parametrus, atsižvelgiant į važiavimo sąlygas.
LF-30 turi dronų technologijos transporto priemonėms Lexus Airporter palaikymą, kurio pagalba bagažas nuo namų durų gali būti savarankiškai nugabenamas iki automobilio bagažo skyriaus.
Pritaikius naujausią autonominio vairavimo konceptą Lexus Teammate, LF-30 turi du patobulintus vairavimo palaikymo režimus: Chauffeur ir Guardian. Autonominio vairavimo metu su pažangia kelio laikysenos kontrolės technologija keleiviai gali mėgautis komfortu ir ramybe. Be to, ypatingo komforto suteikia autonominio parkavimo ir paėmimo „nuo durų“ funkcijos. LF-30 nuo važiuojamosios dalies gali autonomiškai atvažiuoti iki durų.
LEXUS ELEKTRIFIKUOTO LF-30 PAGRINDINĖS SPECIFIKACIJOS
Ilgis (mm) | 5,090 |
Plotis (mm) | 1,995 |
Aukštis (mm) | 1,600 |
Važiuoklės bazė (mm) | 3,200 |
Svoris (kg) | 2,400 |
Nuvažiuojamas atstumas [WLTP] (km) | 500 |
Akumuliatoriaus talpa (kW/h) | 110 |
Krovimo greitis (kW) | 150 |
Pagreitėjimas iki 100 km/h (s) | 3.8 |
Maksimalus greitis (km/h) | 200 |
Maksimali galia (kW)/Maksimalios apsukos (Nm) | 400/700 |